YE-7500, Kanal Tarama

Sayın Kullanıcı,

Türksat uydusu üzerinden izlemekte olduğunuz tv ve radyo kanalları devreye girecek olan yeni Türksat 4A uydusuna aktarılacağından eski kanallarınızın silinip yeni Türksat 4A uydusu için taratılması gereklidir. Ancak elinizdeki seri uydu alıcıları HD yayınları almak için donanım olarak yetersizdir. Yeni uyduda artık birçok popüler ve yerel kanal çoğunlukla HD ve MPEG4 olarak yayın yapacak olup, elinizdeki seri uydu alıcıları ile izleyemeyeceksiniz.

1. ve 2. ADIM:

Kumandadan MENÜ tuşuna basın.

Ana Menü den KANALLAR seçin.

KANAL DÜZENLEME menüsüne 0000 şifresi ile ya da kendi belirlemiş olduğunuz şifreyi girin.

Next_7500_turksat-kanal ekleme-kanal-silme-yayin alamiyorum-resim1

Next_7500_turksat-kanal ekleme-kanal-silme-yayin alamiyorum-resim2

 

3. ve 4. ADIM:

Listeden görülen uydu Türksat uydusu olmalıdır.

MAVİ tuşa basarak düzenleye girin.

Tekrar MAVİ tuşa basın.

Next_7500_turksat-kanal ekleme-kanal-silme-yayin alamiyorum-resim3

Next_7500_turksat-kanal ekleme-kanal-silme-yayin alamiyorum-resim4

 

5. ADIM

Gelen soruyu OK tuşuna basarak cevaplayın.

Eski türkat kanallarınız silinmiştir.

Next_7500_turksat-kanal ekleme-kanal-silme-yayin alamiyorum-resim5

 

6. ve 7. ADIM:

Şimdi Türksat otomatik kanal güncelleme frekansı kullanarak yeni türksat kanallarını taratalım.

MENÜ AYARLAR bölümünden MANUEL TARAMA ya girin.

Uydu TURKSAT 1C olmalıdır.

Kılavuzu TP frekans bölümüne alarak OK tuşuna basın.

Resimde görüldüğü gibi gelen listeden 11844V değerli TP yi seçin.

Dikkat: Uyduda aynı frekansta fakat symbol rate değeri farklı olabilir.

Değerleri aynı yapmaya dikkat ediniz.

NETWORK TARAMA AÇIK seçerek KIRMIZI tuşla taramayı başlatın.

 

Bu adımdan sonrası cihazında 11844 V 2222 değeri olmayan cihazlar içindir. Taramada kanallar bulunuyorsa hiç bir işlem yapmanıza gerek yoktur.

Next_7500_turksat-kanal ekleme-kanal-silme-yayin alamiyorum-resim6

Next_7500_turksat-kanal ekleme-kanal-silme-yayin alamiyorum-resim7

 

8. ADIM:

DİKKAT: Cihazınınız yazılımı uzun süre güncellenmediyse TP listenizde bu frekans olmayabilir.

Bu durumda yeni kanallar bulunamaz.

Yukardaki anlatımda TP listenizde 11844 Dikey 02222 nolu TP yoksa bu TP yi elle girmeniz gereklidir.

Bu işlem için tekrar MANUEL TARAMA menüsünde geri dönün.

Kumandadaki YEŞİL tuşa basın ve DEĞİŞTİR seçin

Sinyal olmayan herhangi bir TP yi seçin.

Next_7500_turksat-kanal ekleme-kanal-silme-yayin alamiyorum-resim8

 

9. ADIM:

Resimde görüldüğü gibi

TP FREKANS 11844

Polarizasyon Dikey

Symbol Rate 02222

NETWORK ARAMA AÇIK olmalıdır.

Next_7500_turksat-kanal ekleme-kanal-silme-yayin alamiyorum-resim9

 

Değerler doğruysa sinyal metre kitlenir.

OK tuşu ile taramaya başlayın.

Tarama bitine kadar lütfen bekleyin. Kanallar eklenmiştir.

 

kaynak: http://www.yasamveteknoloji.com

Yorum bırakın